Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/39270
ORCID:  http://orcid.org/0009-0009-6165-7448
Document type: Dissertação
Access type: Acesso Aberto
Title: Criptografia: A Teoria e a prática em sala de aula
Alternate title (s): Cryptography: Theory and practice in the classroom
Author: Reis, Matheus Alves Machado
First Advisor: Coelho, Francielle Rodrigues de Castro
First member of the Committee: Silva, Flávia Souza Machado da
Second member of the Committee: Galves, Ana Paula Tremura
Summary: Os métodos criptográficos desempenham um papel crucial na proteção da privacidade e segurança das comunicações digitais, garantindo que informações sensíveis permaneçam confidenciais em um mundo cada vez mais conectado. Com o intuito de obter um melhor entendimento sobre alguns desses métodos, os objetivos deste trabalho são estudar os métodos criptográficos Cifra de César e Criptografia RSA, além de apresentar uma proposta e aplicar uma atividade sobre Cifra de César em sala de aula.
Abstract: Cryptographic methods play a crucial role in protecting the privacy and security of digital communications, ensuring that sensitive information remains confidential in an increasingly connected world. In order to obtain a better understanding of some of these methods, the objectives of this work are to study the cryptographic methods Caesar Cipher and RSA Cryptography, in addition to presenting a proposal and applying an activity on Caesar Cipher in the classroom.
Keywords: Congruência modular
Função phi de Euler
Cifra de César
Criptografia RSA
Modular congruence
Euler’s phi function
Caesar’s cipher
RSA cryptography
Area (s) of CNPq: CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA::ALGEBRA::TEORIA DOS NUMEROS
Language: por
Country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Uberlândia
Program: Programa de Pós-graduação em Matemática (Mestrado Profissional)
Quote: Reis, Matheus Alves Machado. Criptografia: A Teoria e a prática em sala de aula. 2023. Dissertação (Mestrado em Matemática) - Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2023. http://doi.org/10.14393/ufu.di.2023.517
Document identifier: http://doi.org/10.14393/ufu.di.2023.517
URI: https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/39270
Date of defense: 13-Sep-2023
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